tag:blogger.com,1999:blog-6489193973192199148.post3343896111409280864..comments2023-11-02T15:32:59.103+02:00Comments on Ελληνική Σουρεαλιστική Αρμάδα (ΕΛ.Σ.Α.): Ο τραγικός ήρωας και ο ήρωας της πίστηςΛακωνhttp://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-6489193973192199148.post-41953734440821576422008-05-20T00:53:00.000+03:002008-05-20T00:53:00.000+03:00Ωραία το έθεσες και πολύ όμορφα το έκλεισες.Αναρωτ...Ωραία το έθεσες και πολύ όμορφα το έκλεισες.<BR/>Αναρωτιέμαι πως θα απαντούσε ο Προμηθέας αλλά και εμείς για τον Προμηθέα στο ερώτημα σου.<BR/>Συμφωνώ πλήρως με την ετυμολογία του cropper.Λακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6489193973192199148.post-36990630400758139172008-05-19T02:42:00.000+03:002008-05-19T02:42:00.000+03:00Κατ'αρχάς σ'ευχαριστώ για το πολύτιμο βιντεάκι (αν...Κατ'αρχάς σ'ευχαριστώ για το πολύτιμο βιντεάκι (αν κι εγώ απτο πανεπιστήμιο την έχω μάθει την ετυμολογία..). Αναθεωρώ λοιπόν, χωρίς να αλλάζει, όμως, το νόημα των όσων λέω. <BR/>Σαυτό που λες περί αλλοτρίωσης νομίζω η αλλοτρίωση ξεκινάει απτη στιγμή που το βλέπεις το θέμα αμφίδρομα. Κράτα μόνο την πρώτη επαγωγή και η αλλοτρίωση θα χαθεί.<BR/>Μιλάω για εξουσία του εαυτού σου κι όχι για εξουσία εκ των άνωθεν. Το εγώ πρέπει να διαλέγει τον εαυτό του. Γι'αυτό το χρέος μιλάω.Ανέστης Μ.https://www.blogger.com/profile/15785849124927956557noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6489193973192199148.post-88947150099648461472008-05-19T01:57:00.000+03:002008-05-19T01:57:00.000+03:00Προφανώς, ο κύριος Κίρκεγκωρ κι εγώ δεν συμφωνούμε...Προφανώς, ο κύριος Κίρκεγκωρ κι εγώ δεν συμφωνούμε. Συμφωνεί όμως μαζί σου.<BR/>Πιθανότατα, η διαφωνία να βρίσκεται στο ότι βλέπω στο χρέος, στο οποιοδήποτε χρέος, προς ευατόν/άλλο, το στοιχείο του καταναγκασμού. Και το να κάνεις το καθήκον επιθυμία, συνιστά για μένα μέγιστη αλλοτρίωση. Όπως και το αντίθετο, κι ας ακούγεται παράξενα. Να κάνεις δηλαδή, την εκπλήρωση της επιθυμίας καθήκον. Εδώ βρίσκεται η τραγικότητα του ανθρώπου.<BR/><BR/>Η ετυμολογία της λέξης δεν είναι από το [άνω + θρώσκω], αλλά από το [ανήρ (άνδρας) + όψη (ορώ, όψομαι, όπωπα)]. Δες στα λατινικά το homo πόσο μοιάζει με το humus. Προς τα κάτω κοιτάει ο άνθρωπος, από τη γη βγήκε και στη γη καταλήγει. Την ετυμολογία του [άνω+θρώσκω] την προπαγάνδησε κυρίως η εκκλησία. Μεταξύ πολλών άλλων, δες <A HREF="http://www.youtube.com/watch?v=B2mOsJ1OQbI" REL="nofollow">κι αυτό το βίντεο</A>.<BR/><BR/>Λες ότι "η ηθική είναι που διασώζει και το χρέος και την επιθυμία". Αλλά η ηθική κατηγορία δεν έχει σχέση με τη φύση του ανθρώπου. Ούτε με τις βασικές του ανάγκες, η κάλυψη των οποίων αποτελεί την βασική του επιθυμία, την οποία ο πρωτόγονος δεν αντιλαμβανόταν ως χρέος.<BR/><BR/>Να μην μιλήσουμε για το ποιές είναι οι επιθυμίες του σημερινού ανθρώπου. Πιστεύω ότι εδώ θα συμφωνήσουμε. Θα διαφωνήσω, όμως, πάλι, στην μετατροπή του αναπόφευκτου σε επιθυμία. Μα, αυτό θέλει η Εξουσία από σένα. Να επιθυμήσεις αυτά που δεν μπορείς ν' αποφύγεις.<BR/><BR/>Ας είμαστε σουρεαλιστές!<BR/>Ένα από τα συνθήματα του γαλλικού Μάη ήταν: "prenez vos desirs pour des realites" (πάρτε τους πόθους σας για πραγματικότητα).<BR/>Μέσα σε μια τέτοια γιορτή και με τέτοια ορμή πρέπει (=επιθυμώ) να ζούμε (κι όχι να βολευόμαστε με τον μίζερο στοχασμό για την κατάντια του Κον Μπεντίτ και των άλλων).cropperhttps://www.blogger.com/profile/12826139744997685175noreply@blogger.com